Dag 03 – Mina föräldrar

hejhej :)

idag ska ja berätta lite om mina fräldrar.. som ni ser

* min mamma heter Marie-Louise o e just nu 36 år gammal.
hennes födelsedag e den 19 september så hon har nt fyllt år än.. 
tro det elr ej men hon har oxå smeknamn. :P 
i vanliga fall så kallas hon för Marie o här hemma oxå, men hos min släkt kallas hon för Marille. ♥ 
alltså pappa o släkten där.. men kanske oxå av några utav släkten från mammas sida så som mormor o morfar men ja vet nt.

*min pappa heter Benny o e 37 år gammal.
hans födelsedag e den 7 september så han har nt heller nunnit fylla år än..
pappa har då inge smeknamn men han har dock en sjukdom, diabetes. 
o för er som nt vet vad det e för en sjukdom så ska ni få en hjälpande hand...

det innebär: 
att man saknar en del av ett ämne som finns i kroppen, insulin.
- att man måste ta sprutor me insulin tillskott innan varje måltid. 
- att hålla koll på vilken spruta det e man ska ta. 
- att hålla koll på VAD man äter.
- att hålla koll på vad man har för blodsocker nivå genom att ta stick i fingret varje dag.
- att man får känning om blodsocker nivån e för låg elr för hög.

men det finns oxå andra saker me de o göra som ja nt vet..
så ja kan lugnt tala om att det nt e roligt att ha !!

*mina föräldrar träffades för första gången på en slags fest elr nått.
de blev tsm när de va i min ålder o födde mig 7 år senare.
ja e bara glad för att pappa höll kvar vid mamma även om hon va otrogen !! :) ♥
duktigt pappa. ;)
men aja.. de separerade ett par år efter att ja va född o de va på mammas förslag.

ja de va väl de..

Puss'N ♥

Kommentarer
Postat av: lina

ah det måste jag oxå säga att de var gumman :) vi skrattade typ hela tin :D <3



Men jo, de va faktiskt bra att va borta från varandra ett tag, så vi kan bli närmare och närmare kompisar :) så vi kan stå ut ett år till med varandra ^^ :) <3



puss <3

2011-08-12 @ 21:35:42
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0